Як правильно підготувати шиповані шини до зими

Не секрет, що всі шини потрібно готувати до сезону. Але особливо це актуально для шипованих шин. Шипи протиковзання — це чужорідні елементи шини, що складаються з корпусу та зносостійкого елемента (твердосплавної вставки), які закріплені у спеціальних посадочних областях у протекторі шини. У процесі експлуатації по мірі зношення протектора шипи також можуть зношуватися, ламатися й випадати з посадкових гнізд.

Для продовження строку служби шипів протиковзання варто проводити «обкатку» нових шипованих шин у момент першого встановлення на автомобіль. Відсутність належної «обкатки» нових шин, як і різкі маневри («агресивна» манера їзди) на асфальтовому покритті, може призвести до їх надмірного виступання над рівнем гуми довкола. Утворення подібного збільшеного плеча прикладання сил у точці контакту призведе до збільшення сили впливу на шип, сприяючи його розхитуванню та подальшій втраті чи поломці.

как правильно подготовить шипованные шины к зиме

Як правильно обкатувати шиповані шини

Шипи в протекторі шини розташовуються радіально відносно умовного центру шини.

как правильно обкатывать шипованные шины1
как правильно обкатывать шипованные шины2
как правильно обкатывать шипованные шины3

При «входженні» шипа протиковзання у пляму контакту шини з дорожнім покриттям шип змінює своє положення під впливом сили, що протидіє йому. По мірі проходження плями контакту при різкому прискоренні (або на високій швидкості) радіальна вісь положення шипа відхиляється на більший градус, що, своєю чергою, може сприяти неправильному встановленню шипа протиковзання в товщі гуми.    

Ключова особливість обкатки шипованих шин — нагрівання шипів під час кочення. Ступінь нагрівання залежить від матеріалу шипа. У результаті нагрівання до ступеню плавлення окремих компонентів гумової суміші довкола шипа гістерезисні властивості гуми змінюються, і шип міцніше закріплюється в гумі. Ключовим у цьому процесі є те, що під час їзди в агресивному стилі шип змінює своє положення та в процесі обкатки фіксується в ньому. Закріплення шипа в такому положенні може призвести до значного зростання шуму при коченні по полотну дороги, також зростає ймовірність завчасної втрати або поломки шипів протиковзання.

шип
специфический износ шипа

Рекомендація щодо обкатки шипів

Перед експлуатацією шипованих шин слід провести їх обкатку, подолавши відстань у межах 800–1000 км. Швидкість руху при обкатці не повинна перевищувати 70 км/год, без різких поворотів, гальмувань та прискорень. Така експлуатація дозволить шипам протиковзання міцно зафіксуватися в посадочних областях, що є запорукою довгострокової експлуатації зимових шипованих шин.

эксплуатация шипованных шин

Шипи протиковзання — це ще не все

Звісно, слід пам’ятати, що шипи протиковзання — не єдиний елемент шини, що забезпечує зчеплення та безпеку в зимових умовах.Шина з частково чи повністю втраченими шипами придатна до подальшої експлуатації, оскільки зчеплення в зимових умовах забезпечують не лише шипи протиковзання, але й інші елементи шини, як-от блоки протектора і ламелі, а також спеціальна гумова суміш, що зберігає еластичність за низької температури.

x ice north 4
x ice snow

Гарний приклад — нешипована шина MICHELIN X-Ice Snow, яка забезпечує ефективне зчеплення та керованість у суворих зимових умовах. У шипованій шині MICHELIN X-Ice North 4 застосовані схожі технології побудови ламелей та забезпечення еластичності гумової суміші.

You are using an unsupported web browser
You are using a website browser that is not supported by this website. This means that some functionnality may not work as intented. This may result in strange behaviors when browsing round. Use or updgrade/install one of the following browsers to take full advantage of this website